הפסנתר 7,  ראשון לציון

טיפול בקנדידה

מה היא קנדידה?  מה הן תופעות הלוואי של קנדידה?  כיצד נדבקים או מפתחים קנדידה?  מה הן שיטות הטיפול בקנדידה?  מה הן הסכנות המתלוות לקנדידה במעיים?  מה התסמינים לפטרייה במעיים?  כמה זמן אורך טיפול בקנדידה?

בטבע ישנם מעל לחמש מאות זנים של פטריות שאינן פתולוגיות, אשר הגוף שלנו מצליח להתמודד איתן ללא בעיות מיוחדות, ובניגוד לזנים אלו ישנם כעשרים זנים של פטריות פתולוגיות (אשר גורמות למחלות) והמוכרת ביותר מביניהן היא הקנדידה אלביקנס.

ישנם מספר תתי זנים של פטריית הקנדידה עליהם מדברים כאשר המושג קנדידה עולה. ככלל, קנדידה היא פטריית שמר אשר לא עוכלה כראוי במערכת העיכול והצליחה להתקבע באזור המעיים. טיפול בקנדידה נשען על הידע שקיים על פטריות הקנדידה לצד הבנה של הצורה בה מערכת העיכול עובדת והכשלים המערכתיים אשר הובילו להשרשה של הקנדידה במעיים שלך.

קנדידה במעיים

קנדידה - תסמונת המעי הדולףסימנים להחלשות הגוף

כיצד נכנסות פטריות לגוף?

כמעט כל הפטריות אשר נכנסות לגוף שלנו מגיעות על גבי המזון שאנו צורכים וקשה מאוד להימנע מהן. ישנם מזונות כמו אגוזים ושקדים למיניהם עליהם שכיח יותר למצוא פטריות, אך פטריות הן גם תוצרים של אחסון לא נכון של אוכל וחוסר הקפדה על רמות הלחות והטמפרטורה. אף על פי שכולם יודעים שלא מומלץ לאכול מאכלים עליהם ישנה פטרייה, פטריות נצרכות בכוונה ובטעות לאורך כל חיינו ובתפקוד תקין הן אמורות לעבור במערכת העיכול ולצאת מן הגוף. במידה והפטרייה לא יצאה מן הגוף, עולה הצורך לבצע טיפול בקנדידה בעזרת גורמים מקצועיים.

תפקיד מערכת העיכול במניעת קנדידה

על גבי מערכת העיכול פרוש חלק נכבד מאוד מהמערכת החיסונית של הגוף. כיוון שאוכל הוא נתיב הכניסה העיקרי לחיידקים ומזיקים, הגוף למד לגונן על עצמו ולהימנע מסיכונים. אוכל אשר חצה את מערכות ההגנה ואת מערכת העיכול יגיע לדם ומשם לרקמות שונות בגוף. כאשר מערכת העיכול עובדת בצורה תקינה, הפטריות המזיקות יוצאו מן הגוף לפני שיוכלו להוביל לנזק.

רמות התפקוד של מערכת העיכול שלך

מערכות העיכול של מרבית האנשים בעידן המודרני אינן מתפקדות כראוי, זאת תוצאה ישירה של תזונה לא נכונה ושימוש במגוון תרופות אשר החלישו ושיבשו את תפקודי המערכת. השרירים במערכת העיכול מתרפים ותהליך העיכול כולו מאט. הבעיה העיקרית בהאטה הזו של חילוף החומרים, מעבר לעלייה במשקל ולירידה באנרגיות, היא שהיא מאפשרת לפטריות להתמקם, להשתקע ולהתרבות במערכת העיכול. לאחר שהפטרייה נתפסה לגוף קשה מאוד להיפטר ממנה ולעיתים קרובות יש צורך בעזרה חיצונית ובטיפול בקנדידה אשר ינקה וישפר את תפקוד מערכת העיכול שלך.

מה קורה כאשר הגוף אינו מצליח להיפטר מן הפטרייה?

למצב זה בדיוק מתכוונים כאשר מדברים על קנדידה, פטריית הקנדידה נחשבת למגיפה בעולם המערבי וצמחיית החיידקים החיוביים במעיים (פלורת המעיים) היא האזור השכיח ביותר בו נמצא את הפטרייה. לאחר שהקנדידה נתפסת היא מצמיחה קורים, מייצרת רעלים, גזים ואלכוהול ומשבשת תפקודים שונים בגוף. בשלב בו הפטרייה התחילה להתרבות, ישנו גם החשש שהיא תתפרש ותפלוש לאזורים אחרים וחשובים יותר בגוף כמו מערכת הדם, הלב או הריאות.

בנוסף לרעלנים שהפטרייה משחררת בגוף - היא גם פוגעת בדפנות המעי, דבר אשר מוביל לאלרגיות ולמעבר של מזון מעוכל חלקית למערכות רגישות של הגוף.

התסמינים של קנדידה

סימפטומים לקנדידה מערכתית

• התסמינים של רעלני הפטרייה בגוף משתנים בין אדם לאדם, אך במקרה ואחד מהתסמינים הבאים מופיע ללא הסבר, מומלץ מאוד להיוועץ עם גורם מקצועי ולבחון האם יש צורך להתחיל בטיפול בקנדידה. התסמינים מהם יש להיזהר הם:

1.עייפות כרונית, חולשה כללית, בעיות והפרעות בשינה, היפראקטיביות ושינויים אחרים ברמות האנרגיה היומיות.

2. בטן נפוחה, גזים, עצירויות, קושי בהורדה במשקל,
    משיכה למתוקים ובצקים, אלרגיות ושינויים פתאומיים בביצועיים של מערכת העיכול.

3. כאבי ראש, מיגרנות, גלי חום, בעיות בפרקים, בעיות במחזור החודשי, סחרחורות, נשירת שיער, בלוטות לימפה נפוחות ושינויים גופניים לא מוסברים נוספים.

כאשר הקנדידה פורצת מחוץ למערכת העיכול ניתן לראות הפרשות, גירודים, אלרגיות, דימומים וירידה בתפקוד באיברים אשר נדבקו.

מה הוא הטיפול בקנדידה

הטיפול בקנדידה כולל בחינה של הדיאטה הנוכחית שלך ועדכון שלה, לצד ניקוי מערכת העיכול ושיפור התפקוד. בצורה כזו, ניתן להעלים את הקנדידה ולוודא שלא תחזור בעתיד. כדי לפתור אנשים מהקנדידה, Clinic Colon Hydrotherapy מתאימה את הטיפול בקנדידה הנכון ביותר עבורך. בעזרת מרינה, תזונאית קלינית ומטפלת מוסמכת בקולון הידרותרפיה, יתאפשר לך להתגבר על הקנדידה, לשפר את תפקוד המעיים ומערכת העיכול שלך ולחיות חיים טובים ובריאים יותר.

אני מזמינה אותך ליצור איתי קשר ממש כעת, לטפל בקנדידה במעיים ולדעת שאין שום דבר בתוך הגוף שלך שפוגע בך.

טואול - בניית אתרים