הפסנתר 7,  ראשון לציון

מאמרים - קליניקה לטיפול קולון הידרותראפי

טיפול טבעי בעצירות

כיצד הכי טוב לטפל בעצירות? מדוע מומלץ לטפל בתופעה, ולא לנוח על זרי הדפנה ולקוות שמחר או בעוד מספר שעות זה יעבור? מהן השיטות החדשות לטפל בתופעה?
עצירות היא הפרעת העיכול הנפוצה ביותר. משים סובלות ממנה יותר מגברים בשל המבנה האנטומי שלהן ברצפת האגן. אחת הסיבות המובהקות לכך היא הלידה, משום שבהליך זה השרירים נעשים רפויים יותר, ואילו שרירי האגן – בדיוק להיפך, עשויים להימתח, ואלו יחלישו את העצב האחראי לתנועת שרירי האגן. אצל מבוגרים הדבר נובע מאובדן שליטה על הסוגרים התחתונים.

עצירות – מונחים כלליים

באנגלית היא נקראת Constipation. התסמינים שלה הם יציאות לא סדירות, צואה קשה ויבשה, כאבים בזמן שהיא יוצאת, והיעדר תחושה שהמעיים התרוקנו כשהיא יצאה. תסמינים נוספים עשויים להיות תחושת נפיחות וחוסר נוחות בבטן, הרגשה שיש בה גזים, וכן היווצרות פצעונים על העור.

מה גורם לעצירות

תזונה לקויה– הרכב תזונה ממועט בסיבים ומים, ובמקום זאת יש במזון שלכם מרכיבים שגורמים לצואה להתקשות ובכך לחסום את יציאתה.

פיזיולוגיה לקויה– היחלשות שרירי האגן כגורם המקשה על הצואה לצאת. במצב זה נדרש טיפול בעצירות וגם טיפול בשריר המכווץ. ייתכן גם כי יש סדק או חתך בפי הטבעת, צניחת טחורים, גוש צואה יבש חוסם, וכל סיבה אחרת שגורמת להאטה במעי הגס.

צריכת תרופות נוגדות כאב/בחילה– התרופות הללו כוללות חומרים כמו מורפיום ואוקסיקונטין. גם תרופותנגד לחץ דם גבוה, פסיכיאטריות, תרופות המכילות ברזל ואלומיניוםעשויות להחיש עצירות ולקרב אתכם אליה.

סיבות נוספות להתהוות העצירות, שעשויות להצריך בעתיד טיפול בעצירות: ירידה בפעילות גופנית והפחתה משמעותית באכילה ושתייה.

בשל תמורות אלו – הם חשתם צואה קשה או קושי להוציאה, תצטרכו לצרוך טיפול בעצירות.

דרכי טיפול בעצירות

1. ללמד את המעיים לחזור לפעול טוב בשיטת חברת קולון הידרותרפיה. בשיטת טיפול בעצירות של קולון הידרותרפיה ינקו לכם את המעי הגס, כך שהן יוכלו לחזור לצרוך חמצן באופן מוגבר, והתרוקנות מפסולת שחוסמת את המעיים מלהתרוקן. בסיום ההליך כבר לא תחושו תחושות שהיו מנת חלקכם כמו הפרעות בשינה, מצבי רוח, עייפות, הפרעות ריכוז, הפרעות זיכרון, ועוד.
  2. תזונה נכונה: העלאת כמות הסיבים והנוזלים (בעיקר המים) בתפריט היומי.
  3. השלמת מעגל השתייה ואכילת המרקים ל- 3 ליטר ביום במטרה להרטיב את המעיים ולגרום לצואה להתרכך.
  4. ביצוע פעילות גופנית כמו שחייה, הליכה, התעמלות או כל דרך אחרת בה המפרקים והראש (הצוואר) הם שזזים ועובדים.

טיפול בעצירות בשיטת קולון הידרותרפיה – הרחבה

שיטה ייחודית לניקוי המעיים בה יוחדרו דרך פי הטבעת באמצעות כלי פלסטיק מים מזוקקים שינקו את המעיים ויגרמו לפסולת לצאת בחילוף חומרים. טיפולים סטריליים והיגייניים לכל מטופל: כל ציוד ניקוי הוא חד פעמי לכל מטופל.

טיפול בעצירות עשוי להימשך בין מספר שבועות למספר חודשים. פנו אלינו למידע נוסף!

טיפול טבעי בעצירות
logo בניית אתרים